משרד התחבורה מציג: אין נסיעות חינם

ישראל בן צבי No Comments on משרד התחבורה מציג: אין נסיעות חינם
12:28
30.04.24
יונת קפלן No Comments on רומפל נאכט או מימונה? סיוון רהב מאיר על היום שאחרי

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תושבי ירושלים ואורחיה מכירים את הנוהל שהפך למוכר לכולם: באוטובוסים הראשונים היוצאים במוצאי שבת מהכותל המערבי ומהשכונות החרדיות לא נגבה תשלום מהנוסעים והנוסעים ומשלמים במהלך השבוע את דמי הנסיעה במוצאי שבת.

מנהג זה השתרש לאחר שמאות מתפללים חרדים מגיעים מידי שבת אחר הצהריים לכותל המערבי ומבקשים לשוב לבתיהם אך אין להם כסף מזומן ובשל כך אפשרה אגד לנוסעים אלו לשלם על הנסיעה במועד מאוחר יותר.

למתפללים אלו הצטרפו במשך השנים מאות נוסעים המגיעים ברגל מבתיהם לחצרות החסידיות השונות במרכז העיר בעלזא, סלונים, בויאן, קרלין ועוד. אלו היו עולים במוצאי שבת על האוטובוס ולפי הנוהל היו משלמים ביום א'.

אך למשהו במשרד התחבורה לא כל כך התאים ההסדר ומשרד התחבורה הורה לאגד להפסיק החל ממוצאי השבת הקרובה את הנוהג ולהתחיל לגבות כסף מהנוסעים גם בנסיעה הראשונה של מוצאי שבת.

משמעות הדבר שמאות חרדים המגיעים מידי שבת לכותל המערבי שיתקשו לשוב לבתיהם.

בשיחה שערכנו עם נהגים בחברת אגד סיפרו לנו הנהגים כי בתחילת כל שבוע עולים מאות ומשלמים על הנסיעה של מוצאי שבת. "הנוסעים החרדים הגונים וישרים הם לרוב לא עולים ולא משלמים מדובר באנשים הגונים אומרים לנו הנהגים".

ההחלטה אם כן תמוהה מאד ואף מקוממת נראה כי הממשלה שהוקמה מנסה בכל דרך להצר את צעדיו של הציבור החרדי

רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ  מביע תמיהה על ההחלטה להפסיק את המנהג היפה שנהגה חברת "אגד" מאז שחרורה של ירושלים, להסיע במוצאי שבת את באי הכותל המערבי מבלי לגבות תשלום. כאשר התאפשר לנוסעים לשלם במהלך השבוע.

החלטה זו דווקא בשבוע שבו אנו מציינים את שחרורה של ירושלים מעוררת תמיהה כפולה. ובמיוחד כאשר "אגד" משמש ציר מרכזי בהסעת באי הכותל המערבי במשך השנה כולה ובמיוחד בחגי ישראל, בהם אין אפשרות להגיע בתחבורה פרטית. הרב קרא לאגד ולמשרד התחבורה לשקול מחדש החלטה זו.

גם ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה פנה בעניין לשר התחבורה ישראל כץ לבטל מיידית את ההוראה: חברת אגד כחברה פרטית ידעה להגיע להסדר הזה שלא קיים כדוגמתו בכל העולם, מבלי לחשוש שאנשים נשים וטף יבואו לכותל בשבת כדי לנסוע הבייתה במוצ"ש בחינם, אלא סמכו על האנשים שישלמו. ומשרד התחבורה בהוראה שערורייתית ביקשה לבטלה". "כפי שאני מכיר את יושרו של השר כץ, הוא לא ייתן לזה לקרות". אמר מקלב.

ממשרד התחבורה טרם נתקלה תגובה וכשתתקבל נפרסמה.



0 תגובות